Før valget
Vær opmærksom på, at der skal holdes TR-valg hvert 4. år.
Opstillingslister skal ophænges i valgområdet, så evt. kandidater kan skrive sig på.
Hent opstillingsliste her
Trin 1
F(TR) henvender sig til kredsens kontaktperson mhp. opsætning af valg.
Der orienteres om de mulige kandidater, svarfrist, antal stemmeberettigede m.m.
Kontakt - Charlotte Kornmaaler, mail: cko@dsr.dk tlf.: 2764 2019
Trin 2
Kredsens kontaktperson opsætter det digitale valg i SurveyXact i forhold til:
- De anmeldte kandidater
- Tekster + svarfrist
Aktiverings-link sendes retur til F(TR).
Trin 3
F(TR) sender mail ud til alle stemmeberettigede på arbejdspladsen med aktiveringslinket.
(Stemmeberettigede = medlemmer og ikke medlemmer).
Ønskes valgoplæg sendt til stemmeberettigede, sendes disse med denne mail.
Trin 4
Den stemmeberettigede modtager én mail med et aktiveringslink, hvor man skal indtaste sin arbejdsmail og klikke "Afslut" (for at sikre respondentens identitet).
Trin 5
Den stemmeberettigede modtager efterfølgende mail fra SurveyXact / DSR med link til afstemningen.
(Stemmeberettigede = medlemmer og ikke medlemmer).
Trin 6
(Afstemningsperiode)
De stemmeberettigede afgiver stemme.
Evt. remindermail til de stemmeberettigede.
Sædvanlig kommunikation omkring det igangværende valg foregår lokalt, fx valgmøder, opslag m.m. på arbejdspladsen.
Trin 7
Når valget er afsluttet, trækkes resultatet af valget.
FTR modtager resultatet med angivelse af:
- Stemmeprocent
- Procentvis fordeling af stemmerne
Når FTR har modtaget resultatet:
- FTR kontakter de opstillede kandidater og formidler resultatet før dette offentliggøres.
- FTR formidler resultatet til de stemmeberettigede med navn på vinderen og fordelingen af stemmerne.
Vejledning
Se vejledning som pdf-fil.